Kaip užtikrinti gerą kūdikio miegą?

Miegas svarbus ir jums, ir jūsų kūdikiui. Tačiau naujagimiui miegas yra pagrindinė smegenų veikla. Maždaug pusę miego laiko kūdikiai praleidžia sapnų stadijoje, vadinamoje REM miegu. Šis etapas susijęs su smegenų veikla, pavyzdžiui, atmintimi, nervų sistemos veikla ir savikontrole. O naujagimiui nėra tokio dalyko kaip diena ir naktis. Taigi jie miega ir prabunda pagal savo tvarkaraštį. Tačiau net ir būdami naujagimiai galite pradėti formuoti kūdikio miego įpročius, kad jis visą gyvenimą sveikiau ilsėtųsi.

Kaip užtikrinti gerą kūdikio miegą?

·         Įveskite ritmą

Naujagimiai miega 12 ar daugiau valandų per parą, bet tik po valandą ar dvi. Iš pradžių gali nebūti jokio modelio. Kūdikiai pabunda valgyti ir vėl užmiega. Tačiau po poros savaičių kūdikiai galės ilgiau pabūti budrūs, o paskui ilgesnį laiką miegoti. Reguliarus miego grafikas atsiranda augant smegenims ir nervų sistemai, todėl kūdikiai gali ilgiau miegoti tarp maitinimų. Plačiau: https://miegopasaka.lt/blogas/kudikio-miegas-viskas-ka-reikia-zinoti/.

Po kelių mėnesių daugelis kūdikių reguliariai miega tris kartus per dieną ir ilgiau išmiega naktį. Kiekvienas kūdikis yra skirtingas. Tačiau sulaukę 3-4 mėnesių daugelis kūdikių miega bent po penkias valandas. Tokio amžiaus kūdikiai turėtų miegoti apie 12-16 valandų per parą. O tam tikru metu per pirmuosius metus kūdikiai pradės miegoti apie 10 valandų kiekvieną naktį.

·         Leiskite kūdikiui miegoti savo kambaryje

Ekspertai teigia, kad geriausia, jog kūdikis miegotų kambaryje su jumis. Tačiau kūdikiai vis tiek turėtų miegoti lovelėje, lopšyje ar kitoje kūdikiams skirtoje konstrukcijoje.

Suaugusiųjų lovos kūdikiams yra rizikingos. Kūdikiai gali įstrigti tarp galvūgalio skersinių, čiužinio ir lovos rėmo ar sienos.

Kūdikis taip pat gali uždusti, jei miegantys tėvai atsitiktinai apsiverčia ir uždengia kūdikio nosį ir burną.

Jei galite, bent šešis mėnesius laikykite kūdikio lovą savo kambaryje kartu su savimi. Idealu būtų iki metų. Tai gali padėti sumažinti staigios kūdikių mirties sindromo (SIDS) riziką.

·         Skatinkite gerus miego įpročius

Laikykitės raminančio miego režimo. Iš pradžių rutiną nustatys jūsų kūdikis. Tačiau jūs galite užduoti toną ateičiai, jei miegamajame bus tylu ir mažai šviesos.

Venkite žaisti su kūdikiu prieš pat miegą. Kalbėkite tyliai ir raminamai, kad sumažintumėte kūdikio susidomėjimą (dar vadinamą stimuliavimu) jūsų buvimu.

Paguldykite kūdikį miegoti mieguistą, bet budrų. Pastebėję nuovargio požymių, pavyzdžiui, kai kūdikis trina akis, eikite į miegamąjį. Mieguisto kūdikio paguldymas į lovą padeda mažyliui greičiau nurimti ir užmigti.

Related Posts