Šiek tiek apie bananus

Bananai – itin populiarūs vaisiai visame pasaulyje. Tai puikus užkandis, patogiai transportuojamas, greitai suvalgomas ir suteikiantis energijos. Būtent dėl paskutinės savybės juos mėgsta sportininkai, ypač bėgikai, dviratininkai. Turbūt teko matyti kaip maratono bėgikai trasoje valgo bananus.

Nenuostabu jog bananai tokie populiarūs – juos lengva transportuoti kol jie dar yra žali. Ilgai negendantys vaisiai lengvai transportuojami, pavyzdžiui, laivais. Bet ar paskui tenka laukti, kol bananai sunoks? Tiesą sakant ne. Bananų nokinimas reguliuojamas specialiose kamerose purškiant juos etileno dujomis. Taip galima tiksliai reguliuoti bananų nokimą ir paleisti juos į prekybą, kada tik panorėjus. Žinoma, ne per vėlai, nes bananai galiausiai ir patys sunoks.

Laikant bananus namuose ar nešantis priešpiečiams, galima pastebėti, kad jie gana greitai paruduoja. Taip yra todėl, jog jie negauna pakankamai oro. Viena iš išeičių, norint išsaugoti banano spalvą, jį nešantis su savimi priešpiečiams – naudoti specialią dėžutę. Taip taip, egzistuoja specialios dėžutės skirtos bananams. Tokia dėžute yra banano formos ir turiu skylių, pro kurias patenka oras, taip išlaikydamas banano spalvą. Juokingas daiktas, pralinksmins ir kolegas ir jus pačius. Na o laikant bananus namuose svarbu tiesiog išimti juos iš maišelio ir padėti saugiai ant stalo. Taip bananai gali išsilaikyti gana ilgai. Jei perkate daug bananų ar ilgesniam laikui, rinkitės žalesnius. Per kelias dienas jie savaime prinoks. Na o visiškai žalio banano ragauti nepatartina – vargu ar yra žmonių, kuriems žalių bananų skonis priimtinas.

Bananas gana saldus vaisius, tad dažnai naudojamas konditerijoje. Būna įvairiausių produktų bananų skonio: šokoladas, vafliai, bandelės, pyragai, tortai… Namie galima pasidaryti bananų kokteilį. Tereiks porą bananų sutrinti elektriniu trintuvu, pridėti vandens, dar geriau pieno (pienas – puikus baltymų šaltinis). Galima ir nenaudoti papildomo skysčio, bet tuomet teks įdėti vaisių, turinčių daug vandens – apelsinų, mandarinų, greipfrutų ar kitų sultingų vaisių, kuriuos mėgstate, taip tam puikiai tiks vyšnios, avietės, braškės bei kitos uogos. Pridėjus dar špinatų ar kitų žalumynų, gausite papildomų vitaminų. Toks mineralų, vitaminų, baltymų ir energijos užtaisas puikiai tiks pradėti dieną. Ypač jei sportuojate. Galite valandą prieš sportuodami išgerti tokį kokteilį. Jis bus greitai suvirškintas, suteiks energijos ir raumenims augti reikalingų baltymų. Tik nepamirškite prieš eidami sportuoti, palaukti, kol maistas bus suvirškintas – taip bus daug lengviau.