Daugiabučių namų gyventojai turi patys susitarti dėl būtinų remonto ar atnaujinimo darbų. Tačiau nemaža dalis gyventojų, bijodami papildomų išlaidų, griežtai priešinasi bet kokiems tvarkymo planams. Netgi esant rimtoms problemoms, kaip prakiuręs stogas ar į butus bėgantis vanduo, jie vis tiek atsisako imtis veiksmų.
Savo patirtimi dėl nesutarimų su kaimynais pasidalijo naujienų portalo tv3.lt skaitytojas Gediminas (redakcijai tikrasis vardas ir pavardė žinomi). Vilnietis skundėsi, kad jo daugiabutis Naujamiestyje yra avarinės būklės, tačiau pastato administratorius nesirūpina jo remontu, nes tam nepritaria dalis gyventojų.
„Daugiabutis labai senas, 2014 metais kaimynai užsakė jo būklės patikrinimą, kuris patvirtino, kad pastatas avarinis ir reikia renovuoti stogą. Nors buvo rengiami susitikimai su gyventojais, daugelis jų – pensininkai, neįgalūs ar asocialūs asmenys – nepritarė renovacijai. Be parašų renovacija neįmanoma, o žmonės tiesiog nenori mokėti“, – aiškino Gediminas.
Gediminas taip pat priekaištavo daugiabutį administruojančiai įmonei „Mano būstas“ dėl neveiksmų. Jo teigimu, stogas blogėja, vanduo jau prasisunkė į kaimynų butus, tačiau administratorius nesikiša, nors Gediminas jau bandė kreiptis ir į savivaldybę, tačiau atsakymo nesulaukė.
„Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis patvirtino, kad reikalingas daugumos gyventojų pritarimas stogo remontui. Jis pridūrė, kad organizuojamas pakartotinis balsavimas, o gyventojai turi galimybę pasinaudoti kompensacija renovacijai.
Vilniaus savivaldybė taip pat įsitraukė į situaciją, įpareigodama atlikti būtinus avarijos šalinimo darbus, tačiau pilnam remontui reikės gyventojų daugumos pritarimo.