Reklama internete

Mes nesistengsime apžvelgti visos reklamos istorijos ar visų reklamos formų. Panagrinėsime pačią reklamą internete ir pabandysime išsiaiškinti, ar reklama internete yra efektyvesnė lyginant ją su senąja tradicine reklama.

Atsiradęs internetas iš esmės pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą kaip vartotojų, tačiau padarė ir stiprią įtaką verslo pasauliui. Jau nieko nebestebina frazė „internetinis verslas“. Visi senieji verslo modeliai prisitaikė prie naujojo amžiaus ir adaptavosi virtualioje erdvėje. Žinoma, vos prasidėjus interneto bumui, verslininkai į tai žiūrėjo atsargiai, tik kaip į papildomą nišą savo verslui. Tačiau šiandien elektroninis verslas sparčiai vejasi tradicinio verslo modelį, ir netgi įgauna pranašumą. Visi populiariausi pasaulio žurnalai jau daugiau orientuojasi į savo tinklalapius nei į pačius žurnalus. Jų pajamos, gaunamos iš reklamos tinklalapiuose, jau seniai pralenkė pajamas, gaunamas spausdinant reklamą žurnale.

Virtualioje erdvėje viskas daug paprasčiau: Jums  nebūtina turėti milijoninio biudžeto, jei norite konkuruoti su didžiaisiais rinkos lyderiais. Tiesą pasakius, yra netgi priešingai – su minimaliomis išlaidomis įmanoma pasiekti neribotą kiekį vartotojų. Naudojantis senaisiais verslo modeliais, to padaryti būtų tiesiog neįmanoma. Gerai žinomų korporacijų (Google, Facebook, Twitter, Ebay, Amazon ir t.t.) verslo modelis – elektroninis verslas. Visi verslai, kurie nesugebės prisitaikyti prie besikeičiančio pasaulio tiesiog išnyks.

Reklama internete atsirado 1994 metais, kuomet „HotWire“ pardavė pirmuosius reklaminius skydelius. JAV 2001 metais reklamai internete skyrė 7,1 milijardų dolerių, o tai buvo tik apie 3 % tuometinės reklamos išlaidų. Planuojama, kad JAV iki šių metų galo reklamai internete skirs apie 38 milijardus dolerius, iš kurių net 41 % (t. y., apie 15,4 milijardų dolerių) atiteks Google. O jeigu dar pridėtumėm kitas pasaulio valstybes, kuriose internetinė reklama auga dar spartesniais tempais nei JAV? Vien tik Vidurio Rytuose ir Afrikoje išlaidos reklamai internete per metus išaugo net 30 %.

Taigi aiškiai matome, kad ši reklamos forma vystosi labai sparčiai ir ypač mažiau išsivysčiusiose šalyse. Tokio reiškinio paaiškinimas slypi jo privalumuose. Pats didžiausias iš jų – greitas informacijos paskelbimas, kuriai nėra jokių geografinių apribojimų. Tai reiškia, jog paskelbus savo žinią Lietuvoje, ją iškart gali matyti interneto vartotojai, esantys net ir kitame pasaulio kampelyje.

Be to, lyginant su tradicinės reklamos formomis, reklama internete labiau orientuota į tikslinį vartotoją. Paieškų sistemų pagalba, tokių kaip, pavyzdžiui, Google, galima pasiekti tuos vartotojus, kurie būtent ir ieško to, ką Jūs siūlote. Ir tai yra puiku – juk ne Jūs pats blaškotės po miestą, šalį ar pasaulį, siūlydamas savo paslaugas ar prekes visiems iš eilės. Pats vartotojas Jus susiranda būtent tuo metu, kada jam prireikia Jūsų  paslaugų ar prekių.

Pati reklama internete yra sąlyginai pigi. Dažniausiai talpinant savo reklaminį skydelį, Jūs galite pasirinkti: mokėti tam tikrą mokestį už parodymų skaičių arba mokėti už paspaudimų skaičių. Kuris būdas geresnis? Sunku pasakyti, kaip sakoma, kiek žmonių, tiek nuomonių. Patartina pabandyti tiek vieną, tiek kitą būdą ir stebėti, kuris būdas atneš geresnius rezultatus. Tiesa, jei vienoje vietoje efektyvesnė reklama bus už parodymų skaičių, tai dar nereiškia, kad kitoje vietoje tai pasiteisins taipogi. Turite nuolat bandyti naujas strategijas, stebėti ir analizuoti rezultatus.