Slaptasis „pogrindinis“ marketingas – kas tai?

Taigi kas tas slaptasis marketingas? Jau pats pavadinimas sufleruoja, jog tai yra kažkas slapta. Slaptasis marketingas – toks marketingas, kuomet vartotojai net nenutuokia, jog visa tai yra marketingo specialistų triukas. Kaip tai įmanoma? Tarkime, paprastas pavyzdys – kompanija moka gerai žinomam aktoriui ar šiaip visuomenės veikėjui už tai, kad šis naudotų jų kompanijos produktą viešai. Ne, nesupraskite klaidingai, tai nėra reklama, kuomet garsus visuomenės veikėjas kalba per televiziją koks geras yra „Dormeo“ čiužinys arba kaip jis mėgsta „Rasos“ limonadą.

Slaptasis marketingas yra ekonomiškas ir sąlyginai pigus. Vos tik ši marketingo kampanija tampa sėkminga pradinėje stadijoje, toliau viskas vyksta nemokamai. Produkto žinomumas auga ir auga, o vartotojai ne tik pradeda patys vartoti, bet dar ir rekomenduoja tai savo draugams bei pažįstamiems. Šis „pogrindinis“ marketingas iš tiesų virsta ir į virusinį marketingą. Tai vadinama slaptuoju marketingu todėl, kad vartotojai turi manyti bei jausti, jog produkto „rekomendacija“ yra tikra ir jokiu būdu negali sužinoti apie vykdomą pačią kampaniją.

Bet dėl tos pačios priežasties šią techniką yra rizikinga naudoti. Tie, kas imasi tokio marketingo, turi suvokti apie riziką. Jei vartotojai sužino, jog jais buvo manipuliuojama, tai gali nepataisomai sunaikinti visą marketingo kampaniją. Tai ne tik sunaikintų reklamos kampaniją, bet ir patį įmonės įvaizdį. Vartotojai gali net visiškai atsisakyti „melagių“ siūlomų produktų. Vienas iš tokių karčių pavyzdžių gali būti „Sony“ sandoris su „Zipatoni“. Jų slaptoji marketingo technika kompiuteriniame žaidime buvo atskleista pačių vartotojų ir „Sony“ po šio incidento patyrė skaudžią pamoką.

Tačiau, nors tai ir yra rizikinga, tuo pačiu tai gali būti ir efektyvu. Pogrindinis marketingas reikalauja tik pradinių investicijų ir, jei viskas padaroma teisingai nuo pat pradžių, atpildas gali būti didelis. Geras šios technikos pavyzdys yra 1950-ųjų JAV kino teatrai. Kažkas tiesiog įspraudė frazę „Valgyk spragėsius“ ekrane prieš rodant filmus ir spragėsių pardavimai šoktelėjo „į dangų“. Dabar visame pasaulyje žmonės mėgaujasi spragėsiais žiūrėdami kino filmus, nors niekas net nenutuokia, iš kur šis poreikis atsirado. Gudru, ar ne taip?

Kitas, taip pat geras, pavyzdys yra apie tabako industriją. Atkreipkite dėmesį į senesnius filmus su Frenku Sinatra, Merlin Monro, Jeimsu Deanu ir kt. Pastebėsite, jog visi jie mėgaujasi rūkydami cigaretes filmuose. Iki šių filmų pasirodymo cigaretės nebuvo tokios populiarios, o tuometiniai garsūs Holivudo aktoriai puikiai atliko savo darbą. Cigaretės tapo tarsi „kieto“ įvaizdžio dalimi, be kurio neapsiejo nei vienas tuometinis aukštuomenės veikėjas. Tiesa, vėliau tam tikros tarnybos ėmėsi tyrimų ir nubaudė tabako industriją dėl šių triukų. Tačiau tai jau neturėjo didelės įtakos, nes buvo pasiekti marketingo kampanijų tikslai ir milijardiniai pelnai.

Lietuviškas pavyzdys būtų „Suslavičiaus“ kečupas. Jei kada nors matėte nors vieną seriją iš lietuviškų serialų „Moterys meluoja geriau“ ar „Pasmerkti“, turėjote pamatyti ir šį kečupą. Galiu lažintis, nors šis kečupas jau ir taip buvo žinomas, šių serialų pagalba jų pardavimai turėjo ženkliai išaugti. Netikite? Padarykite eksperimentą ir bet kokio žmogaus, kad ir mažamečio vaiko, kuris žiūri lietuviškus serialus paklauskite paprasto klausimo „Lietuviškas kečupas?“.

Slaptuoju marketingu naudojasi ir garsios kompanijos, pavyzdžiui „Apple“. Jei pažvelgsite į dabartinius televizijos šou ar kino filmus (ypač užsienio), daugelyje jų išvysite „Apple“ produktus…

Kitas taip pat geras pavyzdys yra amerikiečių Rap muzika. Jei kada matėte garsiųjų atlikėjų vaizdo klipus, turėjote ne kartą išvysti gerai žinomų drabužių ar alkoholio pavadinimus: nuo „Nike“ iki „Gucci“ ir nuo „Hennesey“ iki „Crystal“.

Taigi, kai Jūs svarstote apie savo marketingo kampaniją, neatmeskite ir slaptojo marketingo galimybės. Nors tokia technika gali būti rizikinga, reikalauja kūrybiškumo, planavimo bei pradinių investicijų, tačiau ji gali būti efektyvi ir duoti didelę grąžą. Kaip sakoma, kas nerizikuoja, tas negeria šampano! Nesutinkate? Gerai, šampanizuotą vyną gal ir geria, bet „Crystal“ šampano voniose tikrai nesimaudo!

Related Posts