5 klausimai pradedantiems e-verslą

Užsikrėtėte e-prekybos virusu? Nieko nuostabaus, šia puikia liga serga ir nuo jos nenori pasveikti didžioji dalis verslo pasaulio ir ji toliau sparčiai plinta. Palyginti nedidelės išlaidos, papildomos pajamos, galimybė pasiekti naujas rinkas, bendrauti su klientais  ir netgi kurti virtualias bedruomenes, vienijančias Jūsų produkto gerbėjus – neabejotini e-komercijos pranašumai. Bet e-fortūna gali būti tokia pat aikštinga ir negailestinga kaip ir jos žemiškoji sesutė, o ypač tiems, kurie brenda į Interneto vandenis gerai nepasirengę atremti prekybos internete iššūkių. Čia pateikiame penkis klausimus, kurie padės pasverti Jūsų galimybes ir įvertinti savo potencialą virtualiame prekybos pasaulyje.

1. Kokie Jūsų e-verslo tikslai?

Kitaip tariant, ko Jūs siekiate atidarydami savo internetinę parduotuvę? Geri verslo tikslai – konkretūs, ambicingi ir skirti siekti pamatuojamų rezultatų. Tokių  tikslų pagrindas – kruopščiai parengtas verslo planas, kuris atspindėtų realią rinkos situaciją ir nukreiptų link neišnaudoto potencialo.

Rinkos analizė, galimybių studija, potencialaus pirkėjo portretas bei kiti “namų darbai” pateiks atsakymus  į tokius klausimus kaip:

  • Kokią e-rinkos dalį noriu užimti ir kaip greitai tai pasieksiu?
  • Kokią dalį visų gaunamų pajamų turėtų sudaryti įplaukos iš e-parduotuvės?
  • Kaip greitai tikiuosi gauti pelną iš savo e-projekto?
  • Kokius konversijos rodiklius norėčiau matyti iki kitų metų?

Ir taip leis suformuluoti aiškius tikslus ir priemones, kuriais galėsite jų siekti. Nesustokite ties tikslais, kuriems pasiekti nereikia pastangų – tegu Jūsų tikslai veda Jūsų verslą pirmyn.

2. Kodėl pirkėjai turėtų pirkti iš Jūsų e-parduotuvės?

Jeigu klientas už identišką kainą gali nusipirkti identišką prekę parduotuvėje ir gauti tai, ko nori iš karto –  jis neturi priežasties užsisakyti prekės internetu. Išskirtinis asortimentas,  konkurencingesnė kaina, patogesnis apsipirkimas – pagrindinės priežastys, dėl kurių klientai renkasi pirkti internetu.  Jūsų atsakymas į šį klausimą padiktuos, kaip save „parduosite“ būsimiems klientams ir suteiks pridėtinę vertę produktams, kuriuos klientai įsigys iš Jūsų e-parduotuvės.

3. Koks Jūsų tikslinės rinkos kompiuterinis raštingumas?

Lietuvai dar toloka iki Skandinavijos ar Vakarų Europos šalių, kuriuose net ir garbaus amžiaus piliečiai puikiai naudojasi kompiuteriu, o ir e-prekybos tradicijos pas mus nėra senos. Formuodami e-parduotuvės asortimentą atsižvelkite į tai, ar didžioji dalis Jūsų potencialių pirkėjų turi prieigą prie kompiuterio ir įgūdžių, reikalingų naudotis Jūsų internetine svetaine.  Taip pat vertėtų patikrinti, ar būsimi pirkėjai yra linkę pirkti internetu ir mažinti jų nepasitikėjimą e-prekyba imantis atitinkamų priemonių, tokių kaip siuntų sekimo paslauga, nemokamas pasiteiravimo telefonas ar nuolatinis informavimas apie užsakymo būklę el.paštu.

4. Kokiais būdais skatinsite pirkėjus grįžti į Jūsų e-parduotuvę?

Didžioji dalis pastangų atidarius naują e-parduotuvę skiriama kokybiškam lankytojų srautui užtikrinti – ir tai gerai. Tačiau įdomu tai,  kad internetinis žurnalas practicalecommerce.com ištyrė 10 e-parduotuvių su aukščiausiais konversijos rodikliais ir atrado, kad  jas vienija įsitikinimas, kad jų klientai juos renkasi visam gyvenimui. Grįžtantis klientas linkęs labiau pasitikėti Jumis, taigi ir daugiau išleisti Jūsų e-parduotuvėje. Jeigu esate pirkę iš Amazon.com, tuomet puikiai žinote apie ką mes kalbame: individualiai parinkti pasiūlymai, paremti Jūsų praėjusiais apsilankymais, el.laiškai apie naujai gautas prekes iš Jus dominančios kategorijos, specialūs pasiūlymai, galimybė pažymėti prekes “kitam kartui” (Wish List).

5. Kiek esate pasiryžęs investuoti į savo e-parduotuvę?

Jūsų e-projekto kaina priklausys nuo projekto sudėtingumo ir apimties, bet net ir grandiozinė internetinė parduotuvė su moderniausiais sprendimais tekainuos nedidelę dalį to, ką investuotumėte įrengdami “tikrą” parduotuvę. Be abejo, investicijos gali apsiriboti ir savadarbiu puslapiu, tuo labiau, kad programų, kurių padedami galite susikurti savo e-parduotuvę tikrai netrūksta. Skirtumas tarp profesionaliai sukurtos ir savadarbės svetainės – sklandus ir intuityvus pirkimo procesas, užtikrinantis teigiamą kliento patirtį. O jei prie to pridėtume viešąjį įvaizdį ir matomumą paieškos sistemose bei laiką, kurį taupo automatizuotas el.laiškų siuntimas, standartizuotos užsakymo formos bei kiti profesionaliai sukurtos e-parduotuvės aspektai – greičiausiai atrastume, jog nesate tokie turtingi, kad pirktumėte pigų daiktą.

Related Posts